torsdag 31 januari 2008

Trollkarlen från Oz - mysig, men så bra verkligen?

The Wizard of Oz, eller Trollkarlen från Oz ska väl vara ett mycket bra filmtips. Det hör man ju överallt, och jag var mycket glad när den äntligen gick på TV i somras så jag kunde se den. Jag blev inte särskilt imponerad.

Dorothy Gale (Judy Garland) hamnar i ett magiskt land via en tromb, där hon får berättat för sig att det enda sättet för henne att ta sig hem igen är genom att ta sig till den mystiske Trollkarlen från Oz. I vägen finns "The Wicked Witch of the East", som smålarvig antagonist.

Faktum var att jag fann filmens sensmoral närmast larvig, slutet fånigt, musiknumrerna visserligen bra men för få och för lite variation, och skådespelarna lite halvt överdrivna. Jag kommer inte att se den igen.

Handling - 5
Foto - 5
Musik - 6
Skådespelare - 5

Totalt Betyg - 5

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: