onsdag 5 mars 2008

Rika vänner - seg film rik på tristess

Bra Filmtips har nu legat i ide ett tag, och inte tipsat om nya, bra filmer. Återigen blir det dock ett varningens ord - Rika vänner eller "Friends with money" var för mig ingen höjdare. Den förtjänar inte bättre än en svag fyra. Med halva skådespelareliten samlad i form av Jennifer Aniston, Frances McDormand, Scott Caan, Jason Isaacs och ytterligare ett antal välkända namn, lyckas inte Nicole Holofcener åstadkomma något vidare intressant alls.

Olivia (Jennifer Aniston) är den enda av fyra vänner som inte lyckats skaffa sig en förmögenhet, alternativt gift sig med en förmögen man, och tjänar därför som städerska. Vi får oss en inblick i hennes liv, samtidigt som vi följer käbbel mellan gifta par mest hela tiden. Filmen skulle vara en komedi -jag skrattade en gång.

Jag lyckades så när hålla mig vaken då jag försökte följa dialogen i denna otroligt tråkiga långfilm. Rika Vänner får inte plats i listan Bra Filmer.

Handling - 3
Foto - 3
Musik - 3
Skådespelare - 7

Totalt Betyg - 4

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: