måndag 18 februari 2008

Superhjältarna - supersömnigt

Superhjältarna (The Incredibles) har lagt sig som världens bästa animerade långfilm på IMDB och med ett snittbetyg på 8,2 ligger den på topplistan över världens 150 bästa filmer. Jag på Bra filmtips kan knappt tro att det är sant.

Mr Incredible är en retirerad superhjälte som lagt av för att leva tråkigt vardagsliv. Superkrafterna ligger dock och bara väntar på att få användas och en dag kommer chansen. Mr Incredibles fru Elastigirl har tillsammans två barn som nu på allvar måste ta tag i och kontrollera sina superkrafter.

På svenska filmsidor, på till exempel "Filmpunkten", så ser vi att här är betyget på denna pixar-produktion betydligt lägre än på IMDB. Detta är ytterligare ett bevis på att Amerikanarna ibland har hyfsat dum humor. Jag värdesätter två aspekter främst av alla i dessa familjefilmer - humorn och musiken. Jag skrattade en gång under den här filmen - när mitt biosällskap spillde coca-cola över hela sig. Musiken hörde jag inte ens då den inte innebar något speciellt. Spänningen existerar inte. Efter att ha sett "Hitta Nemo" var det här en besvikelse utan dess like.

Handling - 3
Foto - 2
Musik - 2
Skådespelare - 2

Totalt Betyg - 2

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: