måndag 11 februari 2008

Wallander, Byfånen - Byfånigt

Söndag kväll och man plufsar framför en av minst 300 Wallander-filmer med sömnmedlet Krister Henriksson i huvudrollen, ungefär lika bra här som i Solstorm. "Byfånen" handlade det om idag, med stora svenska namn som Ola Rapace, Johan Rabaeus, Anders Ekborg och Amanda Ooms. Anders Ekborg som man inte kan annat än avguda i sina musikal framträdanden bör inte slösa sin talang på sånt här skit så länge han inte verkligen behöver pengarna.

Ystads byfåne Planet-Göran besöker Ystads bank, inget konstigt alls, förutom att han har en bomb på magen. Han kräver en summa pengar att sättas in på någon annans konto...varefter han hittar sin röda fjäder igen...samtidigt som Kurt Wallander pratar med den snälla rösten, och jag vet inte! Jag somnade trots att jag knappt var trött! Detta är inget bra filmtips, sluta genast läsa.

När jag vaknade till i slutet fick jag se en lokal liten talang från Ystad i rutan som fått en viktigt roll i "upplösningen" av filmen. Han var så dålig så jag började gråta (betydligt mer trovärdigt och äkta än de pip han lyckades klämma fram). Jag vill inte kasta skam över alla Wallander filmer dock, jag såg en bra film en gång, som jag gärna kan tipsa om någon dag jag är på lite bättre humör.

Handling - 2
Foto - 3
Musik - 4
Skådespelare - 3

Totalt Betyg - 3

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: